Jeden z legalnych bukmacherów w Polsce niedawno wprowadził do swojej oferty zakładów nowy produkt, który nazwany został karcianą Wojną. Zasady obstawiania gry w wojnę karcianą są dość proste, bowiem gra polega na typowaniu wyniku w symulowanej rozgrywce na żywo. Do każdego zdarzenia jest przypisany odpowiednio obliczony kurs bukmacherski. Warto zwrócić uwagę na to, że zakłady można obstawiać przed wyłożeniem pierwszej karty przez oraz po wyłożeniu pierwszej karty. Rozstrzygnięcie zakładu nastąpi po wyciągnięciu karty krupiera, które kończy rozdanie.

Jakie wyniki może wytypować gracz?

  • Wygrana krupiera
  • Wygrana gracza
  • Remis

Co należy zrobić, aby zawrzeć zakład?

  • Wybrać typowany wynik.
  • Określić stawkę zakładu.
  • Zatwierdzić kupon.

Jak wygląda przebieg rozgrywki?

Rozgrywka karciana rozpoczyna się w momencie pojawienia się kursów na zdarzenia, jeszcze przed rozdaniem pierwszej karty. W tym czasie gracz może zawierać zakłady. Przed wyłożeniem pierwszej karty kursy zostaną zawieszone. Następnie Krupier wykłada jedną odkrytą kartę na polu gracza, a kursy na poszczególne zakłady zostają uaktualnione i ponownie otwarte. Gracz może dokonywać zawierania zakładów do momentu zamknięcia kursów przed wyłożeniem karty dla Krupiera. Celem gry jest wytypowanie zwycięskiego zdarzenia zgodnie z ustalonymi zasadami gry.

Opcje obstawiania

W symulowanej grze na zdarzenia karciane na żywo o nazwie „Wojna” jak już zostało wspomniane, można obstawić zwycięstwo Krupiera, remis, lub zwycięstwo Gracza. Poniżej wyjaśnimy szczegółowo jak to wygląda:

  • Zwycięstwo Krupiera: pole to wygrywa w momencie kiedy karta na polu Krupier jest wyższa rangą niż karta na polu Gracz.
  • Zwycięstwo Gracza: pole to wygrywa w momencie kiedy karta na polu Gracz jest wyższa rangą niż karta na polu Krupier.
  • Remis: pole to wygrywa w momencie kiedy karty na polach Krupier i Gracz są takiej samej rangi. Ranga kart jest następująca (od karty najsłabszej do najsilniejszej): 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, J, Q, K, As. Zwróćcie jednak uwagę na to, że na rangę kart nie ma wpływu jej kolor.

Zasady gry

  • Grę prowadzi się za pomocą 6 tali kart po 52 karty w każdej talii. Karty rozkładane są oraz tasowane na wizji i umieszczane w maszynce do tasowania kart.
  • Gra odbywa się na dwóch polach gry – gracza i krupiera. Rozdający wykłada jedną odkrytą kartę na każdym polu w każdej rozgrywce.
  • Karty są rozdawane na każde pole gry pojedynczo do momentu, aż wszyscy otrzymają odkrytą kartę.
  • Karta na pole gracza wykładana jest zawsze jako pierwsza.
  • Gdy obie karty są odkryte sytuacja jest oceniana i zgodnie ze stałymi zasadami gry, jedna ze stron (gracz lub krupier) wygrywa rozdanie lub dochodzi do remisu (jeśli wartości kart są identyczne).
  • Zwycięża pole na którym wyłożona jest karta o wyższej randze.
  • Ranga kart jest następująca (od karty najsłabszej do najsilniejszej): 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, J, Q, K, As. Na rangę kart nie ma wpływu jej kolor.
  • Pierwsza runda wnoszenia zakładów rozpoczyna się przed rozdaniem kart w ramach pierwszego etapu zakładów.
  • Druga runda wnoszenia zakładów rozpoczyna się po wyłożeniu karty gracza w ramach drugiego etapu zakładów. Gdy na obu polach znajdują się odkryte karty zwycięża strona, która posiada kartę o wyższej randze.  Zakłady wniesione w pierwszym etapie nie mają wpływu na zakłady w drugim etapie dlatego typujący mogą wnosić zakłady na ten sam wynik lub różne wyniki wielokrotnie.
  • Po zakończeniu rozgrywki następuje rozliczenie zakładów i rozpoczyna się nowe rozdanie.
  • Rozdający umieszcza wszystkie użyte i nieużywane karty w maszynce do tasowania kart.
  • Rozdanie w grze „Wojna” zostaje anulowane jeśli: karta lub karty zostaną pomieszane, wystąpią problemy techniczne (problemy z połączeniem internetowym, awarie w studio, awaria maszynki do tasowania lub pomyłka rozdającego), karta zostanie uszkodzona lub oznaczona, karta spadnie ze stołu lub stanie się niewidoczna na ekranie z powodu pomyłki rozdającego, karta w podajniku będzie odwrócona i figura/liczba będzie widoczna z powodu nieprawidłowego przetasowania.
  • Jeśli rozdanie zostanie anulowane wszystkie zakłady są unieważniane a wniesione stawki zwrócone.
  • W przypadku gdy w trakcie rozgrywki: rozdający wyjmie kartę z podajnika i odkryje ją przed zakończeniem rundy zakładów, rozdający pokazuje odkrytą kartę, informuje że określona karta zostanie odrzucona, umieszcza odrzucaną kartę w maszynce do tasowania i bierze nową kartę z podajnika i kładzie ją w miejscu odrzuconej karty bez anulowania rozdania.
  • Zakłady przyjmowane są gdy prowadzona jest transmisja.

Podsumowanie

Obstawianie gier karcianych to tegoroczna nowość na rynku legalnych zakładów bukmacherskich w Polsce. W okresie zawieszenia większości rozgrywek sportowych, zyskała bardzo na popularności. Odnosi się bezpośrednio do popularnej gry w wojnę, jednak w tym przypadku nie uczestniczymy bezpośrednio w rozgrywce, a typujemy zwycięzcę rozdania.